Jul, jul, strålande jul!

Hello!
 
Ja, varför ursäkta sig när livet kommer emellan? Helt onödigt att ursäkta sig för att det riktiga livet tar mer plats i vardagen än bloggen som sakta tynat ut genom åren. Man ska inte ha några skuldkänslor för något som inte så många läser. Känner nog att hade det varit många följare och jag hade varit kändis så hade jag värderat det annorlunda. Men idag har jag funnit ro att sitta vid datorn. Vilket kanske händer 30 min varannan månad. Vi får se om vi vänder vinden här nu peeps!
 
Vad händer i livet just nu?
Jag har kommit ifrån mitt liv i Norge och jobbar just nu på orten, där har jag VÄRLDENS BÄSTA arbetskamrater! Saknar yrket som spaterapeut något grymt men försöker så gott det går hemma att variera mig med det. Jag bor på Loftet vid kanten av orten, här stortrivs jag och jag kan inte tänka en flytt åt något håll i nuläget. Min framtida karl får dra ut mig härifrån till en fantastisk villa i en skogskant med stor mark och äng. I början av hösten försökte jag ännu en gång att läsa men det höll inte. Jag kom till insikt och blev kompis med mig själv att jag kan inte göra 700.000 saker samtidigt. Allting har sin tid och man ska inte ha bråttom. Jag har även börjat komma igång med mer ordentligt träning, vilket har varit väldigt skönt. Speciellt eftersom det är gruppträningspass i form av dans samt aerobics. Gjorde sista träningen i torsdags för terminen så nästa vecka tänkte jag ta till simningen som jag inte gjort under hösten, vilket var en del av min träningsplan. Man kan väl säga att jag har landat den här hösten lite mer i mig själv och det är så skönt. Det är rörigt i hjärnan men det känns bra att vara kompis med sig själv och ta dagen som den kommer.
 
Nu har vi ju kommit in i årets sista månad och jag skulle väl kanske kunna försöka hålla igång detta. Tränar mycket på att vara med mig själv och finna ro att göra saker som jag vill göra. Läsa böcker, måla, virka, se på film, skriva.. Allt sånt kommer i skymundan när alla popcorn svämmar över i hjärnan. Har alla årets julklappar klara imorgon så tänker nog att det får bli julklappsinslagning då. Sedan kommer Sanna imorgon och då ska jag bjuda henne på lunch! Vi ska också boka vår sommarresa redan nu, planering är det bästa jag vet!
 
Nu ska jag bege mig mot sängen för lite sömn innan röjjning imorgon. Önskar er en mysig kväll och en godnatt! Vi hörs imorgon! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback