Trött-i-själen-tjejen

Hej på er!
 
Sedan vi senast talats vid har jag jobbat lite, haft en trevlig kväll med min kusin och haft en hel dag av att bara vara seg. Lyssnat på Fem i Topp med Johan och Björn hela dagen, som jag brukar göra. Det är lättsamt i dessa pandemi tider att lyssna på och typ det jag orkar med just nu. Idag har jag vaknat tidigt, pratat lite med min vän Malin, tvättat, sovit, diskat och nu så fixar jag brynen så de får ett lyft.
 
Känner att jag är väldigt sliten och har haft svårt att få upp energin sedan jag började min semester. Gissar på att "livet kommer ikapp" och jag kanske för första gången på några år har det lugnt omkring mig, även om jag själv inte upplever att det är lugnt. Det är svårt att slappna av och det är svårt att fylla på rätt energi, det är en övning. Jag har ju läst om detta i min utbildning, hur man ska hantera sig själv när livet är rörigt. Men det är som typ bortblåst. Jag har alla tipsen till alla andra vad dom ska göra och hur dom kan göra för att komma rätt i banan igen, men ingen av dom tipsen känner jag funkar för mig. Kanske för att jag själv sitter i den sitsen nu och får känna hur det är att sitta där? Jag hoppas att jag "piggar" på mig under kvällen, då jag är lite av en kvälls/nattmänniska när det kommer till att komma igång med saker att få gjort. Men det är också okej att jag går och lägger mig om jag behöver det sen. Det viktigaste jag har att öva på nu är att jag har tid och jag behöver inte tänka på någon annan än mig själv.
 
Denna veckan ska jag vara lite mer aktiv i mitt liv. Jag ska hälsa på kompisar som jag inte har mött sen pandemin började, jag ska vandra till kalkbrottet i Persberg och sen så ska jag jobba extra. Man kan ju undra varför jag jobbar när jag har semester men det är ett helt annat yrke. Det är som att jag inte jobbar eftersom jag inte jobbar 100% med det. Jag brukar säga såhär: Mitt jobb så behöver jag bara tänka hela tiden och jobba psykiskt, mitt extrajobb så behöver jag bara göra och jobba fysiskt. Det är en perfekt balans tycker jag och samtidigt få in extra stålar på kontot. Jag ska också försöka få med mig träningen så jag håller i det. Trots zombieweek.
 
Det känns väldigt bra att jag har kommit igång med springadet. Ett mål jag har haft i flera års tid men aldrig ordentligt tagit tag i. Nu orkar jag lågintensivt springa 5 km, även om jag kan tycka det är fruktansvärt drygt, haha! Jag upplever nog att jag är lite av en intervallperson, men kommer inte riktigt dit än för jag ska bara ta mig runt på 25 min sen ska jag har tränat klart typ. Det kanske beror på att jag inte har tillräckligt med självdisciplin för att köra på ordentligt. Några gånger har jag haft den energin och känt att jag kan köra hur länge som helst men dom är mer sällsynta är vanliga. Men jag har gjort bra ifrån mig ändå, från att inte springa alls till att komma 5 km. Bra gjort!
 
Nu under tiden jag skrivit har jag tagit bort ögonbrynsfärgen så jag inte skulle bli svart, nu är det dags att fixa inför vaxningen. Sedan får vi se vad jag hittar på och orkar med.
 
Ni får ha de så bra så hörs vi!
 
Varma kramar, Anna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback