Efter några års vila..

Hej på er där ute i bloggvärlden!
 
Det är sällan det händer att tiden finns för saker man gjorde förr, t ex att blogga. Det är något som jag saknar men som jag inte tar mig tid till och kanske är det en fundering kring.. vad ska jag skriva om?
 
Inte för att det ska vara värdefullt för er att läsa, utan för mig att skriva av mig om. När man går tillbaka i tiden då jag började så hade jag ett öppet sätt att berätta om min vardag. Skrev som om alla visste vilka jag pratade om och skrev namn öppet. Den öppna fria delen försvann med tiden jag blev äldre och inte ville berätta rakt ut vilka jag pratade om eller nämna namn. Varför det blev så vet jag inte, ville jag vara mer hemlig? Ville jag visa respekt inför andra att inte nämna dom? Ville jag prata öppet om mina känslor utan att någon kunde räkna ut vad jag menade? Mycket oklart.
 
Frågorna är många och frågorna är många kring varför jag inte fann tiden att blogga heller. Jag älskar ju att skriva så vad hände? Kanske jag blev vuxen och fann andra saker att döda min tid med. Sedan jag skrev sist har det hänt väääääldigt mycket som jag inte tänker gå in på något djupare. Vi är i en pandemi atm och det är väl i ensamheten som jag har funderat kring vad jag vill göra med min tid då jag inte gör alla dom där måsten i livet. Så nu lämnar vi det gamla och försöker göra en nystart på livet i bloggen!
 
Jag har inför årets bucketlist nämligen skrivit att jag vill skriva en bok. Helt otippat samtidigt som jag älskar att skriva och jag älskar att skriva om äkta känslor samt igenkänningsfaktorer. Jag har bara börjat med "tanken" att skriva boken, men inte kommit längre än så, haha! Det som går hand i hand är ju bloggen, kanske jag ska börja blogga igen.. För min egen skull, så jag får skriva och ventilera med mig själv. Varför inte göra det i datorn helt privat Anna? Det skulle jag kunna göra, men det är något visst med att någon kanske läser och ser vad jag skriver. Jag ser det som att jag övar upp mitt språk när jag skriver och tänker före jag skriver. Det tror jag är en bra grej!
 
Kanske inte kan kalla detta för en mjukstart när inlägget är en del text, men jag ser det som ett steg i rätt riktning. Det har kommit ett blogginlägg efter några års vila. Det är bra gjort!
 
Nu ska jag åka iväg till stranden, vi hörs!
 
Ha de bra där ute!
Varma kramar
Anna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback