No more "I Love You's"

hej!

Ja, mitt tangentbort har varit urfunktion sedan 2 dagar tillbaka så jag har inte kunnat skriva mina underbara inlägg här. Msn har funkat bra med tanke på att de är utrustat med Voiceclipps, så man kan små snacka med dom som skriver. Musiken har också funkar med tanke på att jag nästan bara utnyttjat min mus. (komiskt med mus). Allt började i onsdags när jag råkade trycka in Skift knappen för länge, då balla allt ur. Försöka fixa det i timmar men gav upp. Det fixade ju sig själv!

I onsdags var datorn avstängd under dagen för jag skulle till Karlstad. Vad gör man i Karlstad på en onsdag av alla dagar? Torsdag är ju faktist min och mammas handlar dag! Jo, jag skulle då träffa pappas kära kusin Linnéa. Nu tänker ni nog att hon är en tvåbarnsmammas på 30 +, men så är inte fallet! Linnéa är faktist ett år yngre än mig, alltså 92:a. Reason är att min farfar fick sin lilla syster sent, han fick sin lilla syster nästan när min pappa föddes. Så enkel var den förklaringen på hur det kommer sig att Linnéas kusinbarn är äldre än henne typ. Sedan är det väl upp till alla mammor och pappor da när man ska komma till liv! Men i alla gudars fall, så stod jag i solskenet mot en stolpe på bussstaiotnen. Ett sms.. "MAIL MOTHERFUCKER!".. "Raket 500 är på g!!" Stod och vänta kanske 5 min sedan rullade bussen in. Står och kisar mot bussen som är svår att se i solskenet, men sedan trallar det fram en riktig pangbrud. Det är Linnéa. Sicken pingla hon har blivit! Blivit lång och ser ut som en modell. Hon var pigg och glad som en riktig solstråle. Det gjorde mig glad. Den dagen behövdes verkligen! Vi går in på Åhléns det första vi gör och checkar in väskorna. Jag behöver en ny for real, den är typ TRASIG.

Denna dag var vi väldigt insatta på inredning, Village först. Inte så rockiga saker där så vi fortsatte mot Mitticity för att tömma blåsan lite. Monky vart första affären vi inspekterade! Men tror ni att jag får se LIV FRÅN ANDRA AVENYN ELLER?! Jag trodde jag skulle smälla av, när hon tog in en snus i munnen! HAHA! JISSES ALLTSÅ! Linnéa bara "JA, jag såg henne i blablabla när hon stod och kollade på bhar!", jisses amalia! Efter den insidenten provade en varsin tröja som vi tyckte var lite läckra. Linnéa skulle spraya håret och sånt så jag gick ut med min tröja så se rjag Lilly mah man och hans roliga moster Vibeke. Blev lite småprat med dom tills Linnéa kom sedan presenterade jag henne för dom och virsse, verssa! Lilly är typ kär i henne nu, höhö! Vi drog till Carlings och kolla in alla kläder dom hade där. Hitta ett par söta shorts som jag blev sugen på att ha till sommarn.

Vi åkte upp för trappan och in på Panduro för att kolla in pärlor åt mig och en duk till Linnéa. Vi hittade det vi skulle kika på och vandrade vidare mot Gina Tricot. Där finner Linnéa en svart läcker vårjacka och jag hittar en 80tals utstyrsel som även Mli köpt i min klass. Mli köpte den när jag skulle pierca mig, grå & lila var hennes. Den jag provade var i oranga nyanser. Detta blev vårat köp där. Sedan vart det in på Akademibokhandeln. Där hittade jag enn till lill-syrra-present. Så det blev ju ett val. Linnéa fick hjälpa mig att välja.

Så vi fick vandra vidare till Lagerhaouse för att kolla in Lilla systers födelsedags present nr 1. Det blev att spendera 157 spänn på den affären! 2,3 kg dekorations sand, 2,3 kg dekorations stenar, en rund och en kvadratformad stenplatta för ljus, ett rundt klotljus och ett kvadratljus + att en platspåse kostade 1 kr!

Med tunga last går vi in en sväng på H&M sedan direkt tillbaka mot Mitticity för att checka in Akademibokhandeln igen och köpa det vi kikat på tidigare. Linnéa vill checka in Carlings på Duvan också kom hon på så vi vandrade åt Duvan. Indiska ligger på vägen så det skulle hon också svänga in på tyckte hon, haha! Jag gick dirr och satte mig på en personalstol för att fixa den tunga packningen vi delade. Det blev så mycket lättare att jag kunde bära det själv!

Med lite hunger i magen så tänkte vi att vi skulle ta en fika eller iaf få något i oss så det vart att gå till Pressbyårn och köpa en varsin frukt. Sedan hitta ett mysigt Café. Hon skulle in på Kicks också den kvinnan, sedan har de öppnat STiL inne i Duvan så dit blire att dra nu iaf! Ska kolla om min check på 200kr funkar där. Vi svängde in och kollade in kläderna, MY TASTE OOHYEAH!

Sedan vart det cafésökande! Café Duvan dög inte för Linnéa, hon tyckte vi skulle ta Farbror Melkers på övervåningen. Dyrt som fan tänkte jag, men jag överlevde. 30 spänn för en smoothie var inte dåligt! Jag åt ett päron och drack smoothien sedan vart jag mätt! Underbart god var den och dit lär man dra med Jonas någon gång skulle jag tro. Han är ju inte så mycket för café men de ska de bli ändring på.

Efter att ha snackat och dolat i kanske en halvtimme? Så börjar vi röra på oss igen, men denna gången mot bussarna! Vi svängde in på Åhléns en sista gång för att kolla runt bara. Sedan vandrade vi direkt till busstationen där våra bussar skulle gå samtidigt. Efter lite chat även där så gick vi ut när det bara var 5 min kvar, så rullade hennes buss fram och hon sprang för hon skulle ha bra plats! medans jag fick vänta en sväng på min.

Bussen hem vart det ipodmovie, mer som hände den onsdagen vart inte så intressant. Mer än telefonsamtal om torsdagen då jag bara skulle sova.

Torsdagen blev att vakna 11.25, gå upp, äte lite apelsin och sedan ut med hunden. Kom hem cirkus 12.15, åt lite, segade framför en film som handlade om en tonårshäxa som skulle börja på häxskola (WB HARRY POTTER). vid 2 tiden ringer mor "vill du fika?", JAAA det vill ja! Dom kom hem, lämnade Sara Lagerlöf, så åkte jag med till mormor&morfar. Efter det vart det väl hem, och va halvdöd vid datorn. Sega som ett as osv va. Telefonsamtal på kvällen för att upplysa om morgondagen. Blev bra de!

Sedan idag fredag, eller ja, idag är det lördag men för mig är det fredag för jag har inte lagt mig än. Kvart över 6 imorse duschade jag och dolade. Vid 7 skjutsade mamma mig till tåget i kil. Vid 8 var jag i Sunne. Sedan vart jag hos Robin till typ kvart i 2. Så följde Filur med ut. Så tog jag bussen som gick lvart över 2. Åkte till Fagerås och bytte till bussen som gick genom Kil. Hoppade av vid Järnvägsstationen och inväntade systeryster som jag antog skulle var apå plats när jag anlände. Cirkus 5-10 min efter att jag hoppat av bussen får jag ett sms om att hon precis svängt in i Kil. Vi åkte hem med Annas' oldies i högtalarna hela vägen hem. Blev avsläppt och sedan börjad ejag satra med mat, så kom mor hem, vi åker till morföräldrar och käkar kex. Hem åker vi och gör klart maten vi påbörjade. Sedan såg jag på Harry Potter och den flammande bägaren. Goodie, sedan dess har jag suttit vid denna dator och chattat och snattrat.

Nu är klockan mot tjugo i 3 på natten, reason är att jag drygar här för jags rkiver med folk på msn. Sedan är jag Dr Phil och då erre bara fokus som gäller! Men idag Lördag som det är egentligen är så ska jag kanske till Karlstad för att köpa de där söta shortsen, om inte så ska jag se fotboll & handboll! Mimmi ska få gå ut också. Hon har feber igen, lilla hjärtat. Ska ta hand om henne imorn kväll, älskar henne!

TRÖTT SOM ETT AS SÅ LÄGGER JAG MIG NU!
BED IS CALLING!
Anna Molander



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback