Märker du hur fort det går?

Hello!

Ja, blev hemma idag. Allt står inte rätt i huvudet så denna lilla mini semstern i mitt egna lilla rum behövs. Så nu sitter jag på sängkanten med täcke runtom mig. Måns ligger under täcket också, det är som ett tält för han. Haha! Både mamma och Malin sa till mig imorse, men kände att jag pallar det inte. Inte bra att fly från verkligheten när den snart kommer ikapp en. Men efter all press jag haft de senaste veckorna, kanske jag behövde vila upp mig lite?

Idag ska jag göra klart novellen, hör & häpna! Se ska jag fixa Walkert arbete som skulle vara klart för 100 år sedan. Har börjat tvätta nu lite så man har något vettiga att göra när man tröttnat på pluggningen och behöver en paus! Hade matteprov idag också, kändes ju inte super bra att strunta i skolan idag pga det. Men jag ska fördjupa mig till helgen så får vi se vad Ingrid säger. Imorn är det engelska nationella så jag ska träna på det med. Sedan ska jag börja titta på Lägerteori som jag inte gjort, Samhällskunskapen också om boken är här hemma någonstans. Får se om jag hittar ULS papprena också. Öppnade ju mig en del på utvecklingssamtalet med Ingrid, fick hjälp och jag hoppas bara att jag fixar detta nu! Jaja, på ett eller annat sätt löser det sig nog.. Ska ju inte hoppas för mycket iofs. Ska försöka vara mycket i skolan nu tills vi slutar, no more ledighet for me! Snart sommarlov!

Igår satt ångesten på sån topp att jag ville börja gråta. Startade dagen med frukost som jag aldrig äter annars. En äggsmörgås, en ostsmörgås och en rosamugg fylld med nyponsoppa, ruskigt gott! Ska be mamma köpa blåbärssoppa så jag kan göra, tror det skulle sitta fint i kistan! Sedan runt halv 8 drog jag & mamma till Sunne. Så nervös och sån ångest jag hade då trodde jag inte jag skulle få uppleva. Jag brukar inte vara så svag annars, brukar vara en rätt stark person, men nu slog det verkligen till. Fick sms från Erica & Ida och jag kände bara att nu vill jag bara försvinna, måste jag göra detta? Att folk säger att de tror på mig fick mig bara mer ångest och pressen blev större, tänk om jag inte klarar det? Då blir ni ju bara besvikna. Under resans gång fick jag så ont i magen att jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Sedan kom jag på att jag inte ens tittat på lappen om säkerhetskontroll, så då försökte jag ju komma på allt vad det innebar. MORE PRESS! Väl vid Vägverket så satt vi och väntade. Sedan kom Annika och snackade lite om sin pojk Stoffe om hans krogpremiär, låter kul! Sedan kom en tant ut som hette Ulrica, hon var min uppkörningsbedömmare? Om det nu kan heta så fint. Vi satte oss i bilen, hon förklarade vad vi skulle göra, jag tappade andan så hon fick ta mig tillbaka till verkligheten sedan började det. Säkerthetskontrollen var belysning, lätt som en pannkaka!(Om jag inte glömde något vill säga) Blink vänster, blink höger, helljus, halvljus (är på 24/7) och bromsljus. Kanske glömde någon enstaka? Har inte kollat på lappen. Sedan satte vi oss i bilen och rullade iväg. Vi åkte mot Frykenstrand där jag fick parkera, sedan mot Kolsnäs och in på en gata där jag skulle backa runt hörn, sedan fick jag åka enkelriktat och sedan kom vi i korsning typ 2-3 ggr. Minns inte allt dock. Under tiden så pratade vi väl om det mesta. Hon var från Grums och jag har spelat mot hennes dotter i handbollen, världen är allt bra liten! Sedan pratade vi om Anki som jobbar på S.A.T.S också. Sedan hamnade vi vid vägverket igen efter en trevlig pratstund. Så fick jag parkera det sista jag gjorde. Hon satt där och pratade en massa, det gick liksom in och sen ut på en gång. Sedan började hon kryssa i massa gröna rutor det står JA i, sedan började hon knappa lite på en mobil, sedan kryssade hon i JA för godkänt förarprov, först då fattade jag att jag har klarat det och fått körkort. Dock har jag inte fattat det än, det har fullit så naturligt att köra så de känns inget spec när man kör ensam nästan. Gött att det är över iaf, nu kan jag äntligen tänka på bara skolan för en gångsskull.

Ja, så när man var klar så satte sig min mor i baksätet och jag fick köra in till Sunne. Så fick jag stanna vid bommen innan man kommer in i Sunne. Tror ni inte jag ser en överkörd kattunge på trottoarkanten när vi står där stilla? Blodig i ansiktet och på tassen, helt livlös. Tänk om det hade varit Måns? Räcker med ett liv som försvunnit för mig. Stannade till vid trafikskolan där Klara var och hon blev ju super lycklig. Sedan gick ju dagen, vi hamnade på Saffran & Vitlök. Bakpotatis med kyckling & curry för min del, mums! Äckligt mätt blev jag. Vi satt där ett tjejgäng och hade störtkul, detta får göras om tycker jag! Sedan hade alla körlektioner och uppkörningar under dagen och alla klarade sig. Under tiden Klara och Annica hade uppkörning så satt jag vid ett träd inärheten av järnvägsstationen i solen. Lyssnade på musik och bara funderade på livet. Vilket resulterade huvudvärk och yrsel. Dagen i Sunne avslutades på Sibylla med Klara & Annica. Raggar Meal med Chili Cheese vid sidan av, man får unna sig när man varit duktig! Äckligt mätt så jag blev illamående. Drog till järnvägsstationen och inväntade tåget sedan kom pappa och hämtade upp mig i Kil. Direkt när jag kom hem så ska jag ju självklart ut och köra. Jag tog med mig Linn till Kil för hon var hungrig, sedan var allt stängt så vi drog genom Forshaga där allt också var stängt. Så vi drog hem, släppte av henne sedan kom jag hem och la mig efter en halvtimme, så trött!

Ja, så idag ska de pluggas då. Lilla syster kom hem nu och jag funderar på om man ska äta något. Har inte ätit än nämligen men det spörs väl. Önskade jag var som jag var i 7an, lite smått databeroende så jag inte åt. På den tiden var man smal. Men man måste ha mat för att överleva, right? Vi får se vad det blir för något. Till råga på allt så har min tandställning gått sönder också, vet inte om jag ska skita i det tills nästa gång eller om jag ska ringa och säga till? Det spörs väl. Nu ska jag iaf städa undan lite & börja plugga, vi hörs senare!

Någon som vill att jag ska ha med något mer i bloggen? Bilder, videos, fakta om något kanske? Vill ha lite uppdrag så jag håller motivationen för bloggandet uppe iaf.

MUSIC IS LIFE
Anna Molander



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback