Skapligt schleten helg må jag säga!

Hello!

Ja, nu är det söndag. Minsann vad jag längtar tills imorn. Det är skola vilket är pain in the ass, men jag längtar för vi har en knullliten dag. Två lektioner pga att våran ena lärare är i Tyskland på Comenius Projekt. Även pantervalpen Erica och snusmumriken Rickard är iväg och jag hoppas dom har de trevligt, sötbollar eller vad är det Erica kan säga? Sötkatt? Det känns gött med lite ledigt men ändå vet jag inte hur jag ska göra imorn. Linnea bjöd med mig till S.A.T.S förut och om jag slutar aptidigt så självklart är det hemfärd som gäller. Men slutar vi samtidigt så kan vi ju dra dit. Har idrott imorn också så vi får se hur jag gör. Hostar ju som en jävla apa så vi får se vad kroppen tillåter. Ska lämna pappsens bil imorn, de ska fixa skadorna efter att jag blev påkörd i somras.

Städade ur bilen förut med pappa, tog bort sista pälsen som fanns kvar av Mimmi. Bortsett från de som finns i mitt rum. Det är lite blandade känslor som kom upp med tanke på att snart är hon borta för alltid. Sen är det inte långt kvar tills hon varit borta i ett år. Känns overkligt och tomt att inte ha en hund i huset. Jag är nog mer hundkär nu än vad jag varit någonsin. Varje hund är som en "bebis" i mina ögon. Behandlar dom som om de vore mina egna djur. Allting är oförklarligt. Mimmi är snart borta och jag kan inte förstå det. Fick bilder i huvudet förut där hon sitter i bilen och bilder ibland när hon är trött tittar på mig precis som om hon säger "jag orkar inte". Eller när hon buttade med nosen mot armen för hon ville att man skulle klappa henne. Saknar min baby. Inte samma sak att vara ute och gå längre. Sen går jag helst inte med någon just för jag vill ha musik i öronen. Det gör fan ont på tanken att snart inse att hon finns inte mer. Känns ju bara som att hon är borta hos pappa på sin lilla sommarsemester som hon alltid har när pappa är ledig. Hon älskade att bada, att vara hos pappa var lyx för henne. Där fick hon springa fritt utan fara i sikte. Ångrar att vi inte tog henne till en fotograf. Hon var den finaste hunden i världen och en bild på denna vackra hund skulle göra en hel vägg uppklädd.

Känner mig tjatig nu. Trött är jag också. Berättar imorn om misslyckad fylla. ni får ha de bra så hörs vi imorn, godnatt!

MUSIC IS LIFE
Anna Molander



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback