Till dom ensamma..

Hello!

Ja, nu sitter jag i sängen. Redo för att joina John Blund. Sitter och lyssnar på Mauro Scocco - Till dom ensamma. Den är ruskigt fin. Minns många som använd beatet till egna låtar. Svensk HipHop, saknar det allt lite. Det var på den tiden då jag målade nästintill som finast. Eller snarare så var fantasin mycket bättre!

Såg att min syster har nämnt vad det är som händer. Vågar inte säga något än jag. Lite för att ingen vet vad som kommer hända härnäst? Har nämnt det för mina närmaste, eller en del av dom. Men som sagt, ingen vet vad som kommer hända. Allting är som en tornado som man inte kan komma ut ur. Fast och vilse med olika val i livet, bestämmelser om vad som ska hända. Jag känner separationsångest över detta. Prata med mamma om det förut och då höll jag på att börja gråta. Det känns sjukt jobbigt detta. Känns som att jag måste växa upp fortare än vad jag är redo för. Jag är fortfarande ett barn.

Ska lyssna lite på Heaven, fundera lite på vad som komma skall och försöka sova lite granna. En ny vecka, en ny dag, flera möjligheter. Nya tankar, nya funderingar, nya behov, nya prov. You name it. Imorn ska jag ju som sagt träffa en tränare vilket känns sjukt skönt. Mina behov checkas av på listan. Snart är jag färdig känner jag. Håret mår fint, kroppen ska bli fin och naglarna ska växa. Jag vill vara fin på studenten och balen.

Skriver imorn innan jag åker till skolan. Om jag inte försover mig men det vill jag inte därför sätter jag på min mobil med världens högsta och störigaste låt så jag vaknar. Eller så skriver jag sms till MLi och ber henne ringa mig vid 6 och se så jag är vägen. Imorn blir det bussen med Anki, bruden jag saknar en hel del. Ska ringa Sanna imorn också, får se vilken dag hon ska komma. Men vi hörs om några timmar, godnatt på er!

MUSIC IS LIFE
Anna Molander



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback