Time for me to clear the air!

Hello!
 
Ja, nu har jag precis kommit hem ifrån ett av dagens uppdrag. Kändes skönt att checka av en av de saker som jag trodde berodde på att jag spydde utan anledning för några helger sen. Nu kan jag more or less säga att jag har stressat för mycket. Finns ingen annan anledning till att jag skulle spy nu mer än stressmage. Säkert därför extra kilona har kommit också, så jag är TACKSAM att ingen påpekar något med att jag är lat eller måste träna (drömde inatt att jag och en nära i släkten tjaffsa om att jag är stor och jag blev jätte ledsen). Jag måste ta tag i mig själv  innan jag kan börja tänka på att gå ner i vikt. En sak i taget och i min egen takt, då kommer detta bli bra!
 
Har även lämnat meddelande för att träffa en kurator och nej jag är inte i en djup depression eller liknande men jag behöver rensa lite i röran. Rena luften lite så jag inte går runt med bomber till känslor i kroppen. Har jag tur blir jag mer avslappnad och slipper alla spänningar som håller mer eller mindre på att sakta ner mig nu. Allt för att säga ifrån, det är så kropppen gör. Säger ifrån genom olika saker som spy och krampningar i musklerna.
 
Jag tycker att alla mer eller mindre behöver gå och prata med någon. Även om man inte är ledsen så kan det vara bra att bara få släppa ut allt och känna lättnaden efteråt. Prata ut är viktigt och jag ska försöka ha regelbunden kontakt med någon för just samtal. Där ingen dömmer utan bara hjälper mig fram med svaren, precis som när vi hade processhandledning i skolan. Underbart!
 
Känner att pusslerbitarna kommer sakta med säkert på rätt plats. Igår kände jag att jag hade flow men det kom inte igång förens på kvällen och då fixade jag med ALLA mina papper och pärmar. Rensa i röran gör jag på alla håll och kanter! Fixade min byrå som har glasdörrar och den fick en snygg insida. Saknas bara att den ska bli vit så är den klar. Snart ska jag iväg till frissan och fixa mitt hår. Har dock inte bestämt mig än om jag ska ta steget och klippa av håret eftersom det är grymt slitet efter hårförlängningen eller om jag ska ta och klippa topparna och köra en dipdye. Grymt sugen brud.
 
Men nu ska jag fortsätta kolla på Eva & Adam som jag gjort sedan jag kom hem. Sedan ska jag åka till transformation! Vi hörs senare people!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback