Siri-solsken och välkommen tillbaka livet!

Hello!
 
Ja, nu börjar saker ordna upp sig lite. Fortfarande lite oro är det men inget jag tänker något på förutom när det kommer på tal. Det är oroligt i cirka sådär 10 minuter då de diskuteras och sen när jag eftertänker på det. Lite man får ta när man är född till filosof!
 
Just nu är jag hundvakt åt lille Siri. Vovven som alltid ska vara med men som somnar när det blir tråkigt. Hon är hunden som lyser upp vardagen litegrann. Man känner ansvar när man har någon annans hund att ta hand om. Det ska matas, promeneras, underhållas, you name it. Och då kommer ansvarskänslan och ska ta tag i ALLT. De ska tvättas, städas, helst hobbydolas, lagas storkok, byta sänglakan och ALLT som man annars inte orkar göra när man har "helg" mitt i veckan. Tur är väl de att mormor och morfar står oftast för maten så jag lägger tid på annat.
 
Började dagen iaf med att se på favorit programmet, Jims Värld. Jag går upp på min lediga dag endast för att få se på denna karl med familj. UNDERBART! Sedan blev det lite frukost för min del medans Siri låg bredvid i soffan. Och efter det ringde jag Försäkringskassan så det har ordnat upp sig. Nu väntar jag bara på att syrran ska fixa min lön så jag kan slippa det sen!
 
Vi åkte till stugan och gick en liten runda. Siri gick lös på alla pinnar som fanns att bita av och all öppen yta som gick att springa på. Hon är en duktig hund Siri. Lyssnar när man säger till (förutom när hon är i lyckorus), hon följer med när man går och hon är helt perfekt. Tror det får bli en morgontur i morgon också innan hon ska få komma hem till Sola i Karlsta igen!
 
 
Nu ska jag kolla igenom checklistan och fundera ut hur jag ska bädda alla sängar, tjingeling!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback