Nu har han åkt tillbaka.

Hello! Ja, nu har pappsen farit tillbaka till Asien ännu en gång. Ställde faktiskt klockan för att få säga hejdå till honom. Vi ses så sällan och när vi väl ses så blir det bara några dagar. Samtidigt som man har sitt liv och han har sitt som han måste fixa med, på den korta stunden han är hemma. Det är inte lätt men det är guld värt. De där små stunderna man iallafall kan få med honom. Saknar honom redan dock. Fördelen med att pappa kommer hem är att han för med sig en bra energi. Man känner sig pigg och man vill fixa och dola hemma, få ordning på livet liksom. Vet inte om det är hans närvaro eller om det är att man blir så glad så man orkar fixa hemma, när han kommer hem. Det var bra att han kom hem när han kom hem. Dagen innan julafton på kvällen låg jag i sängen och grät. Mina största julklappsönskningar var att Missy och pappa kom hem. Då hade jag upplevt att jag behöver nog inget mer än det. Det kom inte hem någon Missy och det kanske det aldrig gör heller. Jag kommer nog alltid vänta på att hon ska komma hem igen. Men min pappa kom och det gjorde min jul lättare. En av mina önskningar slog och ingen kunde vara gladare än mig på julafton! Även om pappa har åkt och jag nu inte känner av att han är hemma så gjorde hans lilla besök hemma mycket. Han fixar så mycket som en annan inte sett tidigare. Lite läskigt att känna igen sig så mycket i någon man trodde man var mycket olik. Känner nog att jag mer och mer håller på att bli min pappa men det gör mig inget. För jag har lika mycket av mamma i mig, dom sidorna visar sig också. Jag kunde inte ha fått finare och bättre föräldrar än mina, vad vore jag utan dom egentligen? Vet inte riktigt vad som står på agendan idag. Blir nog inte många knop iallafall, ska försöka att släppa mina måsten idag och göra lite vad jag känner för. Se en film helt utan att ha gjort något annat var väl senast jag var på bio typ. En bra film, tända lite ljus och fram med täcket. Kanske en kopp te.. vi får se! Vi hörs senare iallafall, ciao!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback